چیزی بود توی دوران راهنمایی به گمانم..

به اسم «قدر مطلق»

چیز ساده و در عین حال عجیب و خارق العاده ای بود..

دو خط موازی که هر چیزی رو مثبت کرده و تحویل صاحبش میداد

راستش از همون اول که اسمش به گوشم خورد و از مسئولیتش با خبر شدم دنبال یه چیزی گشتم که برعکس این جناب «قدر مطلق» باشه!

چیزی که هرچیزی هرچقدر مثبت رو منفی کنه!

تا سالهای قبل دنبالش بودم 

ولی توی ریاضیات چیزی پیدا نکردم

بزرگتر که شدم

تا دلت بخواد توی آدمها پیداش کردم

کسانی وجود داشتند که 

هرچقدم با حال خوب و خوش بری سمتشون فقط کافیه چشمت به جمالشون بیافته

پر میکشه هرچی حال خوب داشتی

یکی از اینها بنده بودم!

یهو به خودم اومدم دیدم ای دل!کجای کاری که دیگه احدی پیدا نمیشه که حوصله دیدن تورو داشته باشه!

ولی همین منِ منفی..

یه روزی دچار فردی شدم که یه قدر مطلق خالص بود

یه «قدر مطلق پر قدرت»

که وقتی درگیرش شدم خروجیش یه منِ مثبت بود

آدمهای قدر مطلق توی زندگیه همه ما وجود دارند

این آدمها همونایی هستن

که قدرشونو مطلقا نمیدونیم!

قدر مطلق زندگی باشین

براتون از این آدمهای قدر مطلق آرزو میکنم!